Nie je letenka ako letenka, na Letenky.sk

Autor: Peter Verešpej | 7.10.2013 o 13:29 | (upravené 7.10.2013 o 16:03) Karma článku: 8,25 | Prečítané:  2281x

Od rána sedím so spolubývajúcim na internáte a naťahuje(me) sa s Letenky.sk o to, prečo sa zmenila cena letenky do Moskvy. Je to len ďalší z prípadov, keď neplatí okrídlené pravidlo: Náš zákazník, náš pán!

Pekne po poriadku: Včera si jeho priateľka zarezervovala na Letenky.sk let do z Viedne do Moskvy a späť. Ide o let v novembri, platiť to chcela vkladom na účet. Okrem toho si vzala aj storno poplatok a cestovné poistenie, aby bolo vybavovačiek menej. Rezervácia jej miesta bola splatná do pondelka, 7.10., do 17:00. Počiatočnú radosť a spokojnosť vystriedal ranný mail.

V texte sa iba sucho konštatovalo, že došlo k skráteniu doby splatnosti, do 9:15. Následne, keďže slečna nie je ani dcéra Chucka Norrisa, ani iný nadčlovek, to jednoducho nestihla uhradiť. Nová letenka stála namiesto 189 eur už odrazu 197. Jej splatnosť je "zatiaľ" do zajtra, 8.10., 17:00.

To by sa dalo rozdýchať, ale v texte už nebolo ani slovo o poistení. Zostal iba storno poplatok, poistenie vypadlo a neuviedli ani žiadosť o bezlepkovú stravu.

Človek, v zahraničí, nemá okrem telefonického hovoru či kontaktovania info servisu veľa možností, ako situáciu riešiť. Kamarát teda info servis, priamo na stránke kontaktoval. Diskusia bola možno zaujímavejšia ako samotný fakt s letenkami.

Jasne sa prejavili taktiky a spôsoby, ako podobné firmy, ktoré letenky ponukajú, zvyknú jednať so zákazníkom.

Po vysvetlení toho, že zmenili splatnosť a následne aj cenu letenky, prišla odpoveď, že:

Áno, ale letecká spoločnosť Vám skrátila dobu splatnosti. Ak máte záujem novú rezerváciu môžete zaplatiť do zajtra, ak letecká spoločnosť nerozhodne ináč.

Potom nasledoval lacný ťah, ktorý mal zákazníka upokojiť, že ešte je to v poriadku a zo situácie sa má vlastne tešiť a ďakovať, lebo:

Viem, ale našťastie sa Vám tá cena rapidne nezvýšila, tak Vám odporúčam zaplatiť za novú rezerváciu, pokiaľ máte záujem čím skôr.

Potom prišiel na rad elaborát, kde pekne zhrnuté a podškrnuté vysvitlo, že kupovanie letenky u nich, je vlastne riziko, ktoré zákazník podstupuje:

Cena letenky, ktorú potvrdí systém klientovi pri ukončení rezervácie je garantovaná len v rámci dňa vytvorenia rezervácie do skončenia pracovnej doby Letenky.sk, kedy pracovníci letenku môžu vystaviť. Letecké spoločnosti si vyhradzujú právo na zmenu ceny v závislosti od kurzu mien voči EUR alebo od zavádzania príplatkov v leteckej doprave. Tú cenu ste mali rovnakú do dnes ráno - kedy letecká spol. ju zmenila, môžete tú faktúru zaplatiť, splatnosť je tá istá, ale cena je vyššia.

Nejako takto sme sa dopracovali k tomu, že na Letenky.sk sú de facto diskriminovaní tí, čo neplatia priamo kartou a nemajú letenku hneď v suchu. Dostali sme sa aj k tomu, že zákazník nie je pánom situácie, pánom sú letecké spoločnosti ruka v ruke s týmito predajcami, či sprostredkovateľmi. Dostali sme sa aj k tomu, že to nie je výnimočný prípad a môžu ich byť stovky aj tisíce.

Dostali sme sa k tomu, že v mailoch sa používa stratégia, že sa cena naoko zvýši o pár eur, ale v cene nie sú všetky produkty, ktoré ste vlastne chceli na začiatku. Je to trochu na hlavu, ak má ísť o zákazníka a akési princípy, ktoré by mali platiť.

Samozrejme, že zo strany spoločnosti, sa ich zákazník, ich "pán", nedočkal ani obyčajného prepáčte, či mrzí nás to.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Kaliňák nechal schátrať ubytovňu pre policajtov. Teraz sa jej chce zbaviť

Za projekt opravy, ktorý sa nikdy nevyužil, ministerstvo zaplatilo takmer 175-tisíc eur.

KOMENTÁRE

Kaliňák je Ficov Lexa

Minister vnútra vyrástol na symbol zrastenia politickej a ekonomickej moci.

DOMOV

Amnestie, Roháč a Sýkora. Čo má vplyv na prípad vraždy Remiáša

Na rozhodnutie o amnestiách má Ústavný súd posledné dni.


Už ste čítali?