Milý Sberbank Slovensko, takto to ďalej nepôjde!

Autor: Peter Verešpej | 22.11.2013 o 10:51 | Karma článku: 12,67 | Prečítané:  16642x

Som klientom ruskej banky Sberbank. Istú dobu teraz trávim na Slovensku, zo svojho primárneho účtu si z času na čas potrebujem vybrať hotovosť. Logická voľba, ak máme dcérsku banku na Slovensku, padá na slovenský Sberbank. A tu nastáva problém.  

Dokopy som absolvoval 3 pokusy o výber v bankomate Sberbanku. Ani jeden z výberov, ma nielen neuspokojil, v dvoch prípadoch som sa k bankomatu ani nedostal.

To, že mi pracovníci banky naozaj nevedeli povedať, aký poplatok by som mal očakávať, už opomenieme, je to predsa záležitosť ruskej banky, do toho ich nič a povedali mi akurát tak, že oni to majú štandardne za minimálne 5 eur.

Pokus č. 1: Víkend, dopoludnie. Bankomat v jedinej pobočke v Prešove, v centre mesta. Vstup do bankomatu cez klasický, autorizačný systém s kartou. A sme doma. Kartu som vložil asi 5x. Klasickú embosovanú VISA kartu ruského Sberbanku. Zvláštne, tak to skúsime s inými kartami. Dokopy som skúsil všetkých 5 kariet, ktoré mám v peňaženke. 2 ruské a 3 slovenské. Ani jedna z kariet nefungovala. Systém na autorizáciu sa tváril, že funguje. Volal som zákaznícku linku 0850 123 123. Odkázali ma, slušne a milo, že iba v pracovných dňoch ... Po piatich minútach pokusov a neúspechov som to vzdal: použil som iný bankomat, samozrejme, s vyšším poplatkom. Koniec koncov, keď sa všetky banky vyhrážajú, že majú všade kamery, nechcel som sa dočkať policajnej hliadky, ktorá ma príde zbaliť, ako človeka, ktorý skúša vniknúť do bankomatu a lúpiť za bieleho dňa.

Pokus č. 2: Pobočka banky otvorená. Pokus takmer úspešný. Snaha o vybratie väčšej sumy narazila na problém bankomatu. Maximálna suma je 200 eur. To by ma čakali 3 spoplatnené výbery. Nie ďakujem, o 50 metrov vedľa mi to bankomat bez reptania vydá hneď.

Mohli by ste to skúsiť, aspoň softwarovo upraviť, ak to iným ide, mohlo by aj vám.

Pokus č. 3: Včera, asi 18:20. Pobočka opäť zatvorená. Opäť pokusy o vstup do bankomatu. Opäť neúspešné. Opäť všetkých 5 kariet, ani jedna nebola akceptovaná. Najbližší bankomat: na sídlisku Sekčov v nákupnom centre, vzdialenom vzdušnou čiarou možno 5 km, autobusom 20 minút. Zákaznícka linka? Sme tu pre vás od 9:00 do 17:00 každý pracovný deň.

Opäť všetko svietilo, pípalo, len nefungovalo. Opäť výber, s vyšším poplatkom a z konkurenčnej banky.

Medzi prvým a tretím pokusom sú 3 týždne. Všetky moje karty sú plne funkčné, nachádza sa nich disponibilný poplatok. Na budove a oknách prešovského Sberbanku nie je uvedený nápis, že bankomat slúži iba pre klientov konkrétnej banky.

Už som absolvoval tri výbery, minul na nich oveľa viac peňazí. Z peknej stránky, „dobrej hypotéky" a veľkých záruk od materskej banky sa nenajem. Ani mi nebude lepšie, ak v základnej situácii, ktorú môžem zažívať nielen ja, nemám ani prístup k bankomatu. Nabudúce, si už rovno ušetrím čas, nervy z frustrácie a obavy, prečo vlastne karty nejdú tým, že navštívim inú banku. Dobrovoľne a s vedomím, že zaplatím viac, ale budem obslúžený kedykoľvek a kdekoľvek. U vás už stačilo, ďakujem - neprosím.

P. S. : Ak vás napadne chytrá rada, že prečo si peniaze nepošlem na slovenský účet, odpoviem vám hneď. Podľa podmienok a možností banky, to musím robiť osobne v pobočke ruskej banky, ako každý zahraničný prevod. A to v danom momente, kvôli 1700 kilometrovej vzdialenosti, nie je môj prípad.

 

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

KOMENTÁRE

Buďme všetci elitami, najlepšími v tom, čo robíme

A toto máme odkiaľ, nadávať ľuďom, čo sa o niečo snažili, čo si hodiny odsedeli na prednáškach a odučili a robia šestnásť hodín denne?

SVET

Slovák pomáha pri Mosule: Tu sa bojuje proti najväčšiemu zlu

Po fronte chce Oliver Valentovič len sprchu, pivo a pizzu.


Už ste čítali?