Nie je letenka ako letenka, na Letenky.sk

Autor: Peter Verešpej | 7.10.2013 o 13:29 | (upravené 7.10.2013 o 16:03) Karma článku: 8,25 | Prečítané:  2200x

Od rána sedím so spolubývajúcim na internáte a naťahuje(me) sa s Letenky.sk o to, prečo sa zmenila cena letenky do Moskvy. Je to len ďalší z prípadov, keď neplatí okrídlené pravidlo: Náš zákazník, náš pán!

Pekne po poriadku: Včera si jeho priateľka zarezervovala na Letenky.sk let do z Viedne do Moskvy a späť. Ide o let v novembri, platiť to chcela vkladom na účet. Okrem toho si vzala aj storno poplatok a cestovné poistenie, aby bolo vybavovačiek menej. Rezervácia jej miesta bola splatná do pondelka, 7.10., do 17:00. Počiatočnú radosť a spokojnosť vystriedal ranný mail.

V texte sa iba sucho konštatovalo, že došlo k skráteniu doby splatnosti, do 9:15. Následne, keďže slečna nie je ani dcéra Chucka Norrisa, ani iný nadčlovek, to jednoducho nestihla uhradiť. Nová letenka stála namiesto 189 eur už odrazu 197. Jej splatnosť je "zatiaľ" do zajtra, 8.10., 17:00.

To by sa dalo rozdýchať, ale v texte už nebolo ani slovo o poistení. Zostal iba storno poplatok, poistenie vypadlo a neuviedli ani žiadosť o bezlepkovú stravu.

Človek, v zahraničí, nemá okrem telefonického hovoru či kontaktovania info servisu veľa možností, ako situáciu riešiť. Kamarát teda info servis, priamo na stránke kontaktoval. Diskusia bola možno zaujímavejšia ako samotný fakt s letenkami.

Jasne sa prejavili taktiky a spôsoby, ako podobné firmy, ktoré letenky ponukajú, zvyknú jednať so zákazníkom.

Po vysvetlení toho, že zmenili splatnosť a následne aj cenu letenky, prišla odpoveď, že:

Áno, ale letecká spoločnosť Vám skrátila dobu splatnosti. Ak máte záujem novú rezerváciu môžete zaplatiť do zajtra, ak letecká spoločnosť nerozhodne ináč.

Potom nasledoval lacný ťah, ktorý mal zákazníka upokojiť, že ešte je to v poriadku a zo situácie sa má vlastne tešiť a ďakovať, lebo:

Viem, ale našťastie sa Vám tá cena rapidne nezvýšila, tak Vám odporúčam zaplatiť za novú rezerváciu, pokiaľ máte záujem čím skôr.

Potom prišiel na rad elaborát, kde pekne zhrnuté a podškrnuté vysvitlo, že kupovanie letenky u nich, je vlastne riziko, ktoré zákazník podstupuje:

Cena letenky, ktorú potvrdí systém klientovi pri ukončení rezervácie je garantovaná len v rámci dňa vytvorenia rezervácie do skončenia pracovnej doby Letenky.sk, kedy pracovníci letenku môžu vystaviť. Letecké spoločnosti si vyhradzujú právo na zmenu ceny v závislosti od kurzu mien voči EUR alebo od zavádzania príplatkov v leteckej doprave. Tú cenu ste mali rovnakú do dnes ráno - kedy letecká spol. ju zmenila, môžete tú faktúru zaplatiť, splatnosť je tá istá, ale cena je vyššia.

Nejako takto sme sa dopracovali k tomu, že na Letenky.sk sú de facto diskriminovaní tí, čo neplatia priamo kartou a nemajú letenku hneď v suchu. Dostali sme sa aj k tomu, že zákazník nie je pánom situácie, pánom sú letecké spoločnosti ruka v ruke s týmito predajcami, či sprostredkovateľmi. Dostali sme sa aj k tomu, že to nie je výnimočný prípad a môžu ich byť stovky aj tisíce.

Dostali sme sa k tomu, že v mailoch sa používa stratégia, že sa cena naoko zvýši o pár eur, ale v cene nie sú všetky produkty, ktoré ste vlastne chceli na začiatku. Je to trochu na hlavu, ak má ísť o zákazníka a akési princípy, ktoré by mali platiť.

Samozrejme, že zo strany spoločnosti, sa ich zákazník, ich "pán", nedočkal ani obyčajného prepáčte, či mrzí nás to.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

KOMENTÁRE

Buďme všetci elitami, najlepšími v tom, čo robíme

A toto máme odkiaľ, nadávať ľuďom, čo sa o niečo snažili, čo si hodiny odsedeli na prednáškach a odučili a robia šestnásť hodín denne?

SVET

Slovák pomáha pri Mosule: Tu sa bojuje proti najväčšiemu zlu

Po fronte chce Oliver Valentovič len sprchu, pivo a pizzu.


Už ste čítali?