Veď ja som tvoj zákazník

Autor: Peter Verešpej | 7.1.2012 o 19:00 | (upravené 7.1.2012 o 19:33) Karma článku: 8,34 | Prečítané:  480x

Toto nie je blog nervózneho, naštvaného, znechuteného zákazníka jedného veľkého rýchleho občerstvenia v jednom veľkom košickom nákupnom centre (nie toho veľkého v centre mesta).

Dnes som si po prípravnom kurze na VŠ zašiel s kamarátom do nákupného centra, kde sme si okrem iného dali aj "povestný" rýchly obed.

Všetko bolo viac menej v poriadku, rad nebol dlhý, výber veľký, na ceny sme si už zvykli. Keď sa ma už slečna pýtala na konkrétny výber - chcel som ochutnať akýsi ich nový produkt, ktorý som doteraz nemal. Bola mi celkom sympatická, usmial som sa a zaplatil. Zo skúseností som vedel, že ho nedostanem hneď, ale chvíľku si počkám.

Stál som a čakal, pri mojej "pokladni" už vybavovali požiadavky iných zákazníkov. Odrazu sa dovalil mladý muž, k vedľajšej pokladni, vzal moju prázdnu tácku (nevybavenú) a vyhodil pokladničný doklad.

Po 3 sekundách som sa slušne, nie arogantne, ozval a upozornil ho :"Prepáčte, vyhodili ste mi nevybavený doklad. A ja stále čakám na jedlo." Mladý muž sa zháčil, začal hľadať, našiel, pozrel na mňa a bezočivo zahlásil: "Mali ste si ho držať v ruke !"

Aha.

Potom som dostal po 5 minútach svoje menu a vybral sa za kamarátom. Viem si predstaviť a celkom živo, že 90 % ľudí by mu vysvetlilo rázne, čo a ako. Neviem, kde nechal aspoň to "sorry" ako to niektorí po rozliatí kávy zvyknú hovoriť. O prepáčte a mrzí ma to som ani nestál.

Ja viem, stať sa môže čokoľvek. Ale ten spôsob jednania, arogantnosť a absencia základnej kultúry ma zarazili. Trochu smutné. Ľudí tam nebolo veľa. Chyby sa stávajú, dajú sa väčšinou prepáčiť, najmä ak ide o nepozornosť. Nezvýšil som ani hlas, skôr som iba prosil o to, aby na mňa nezabudli, keď mi vyhodili pokladničný blok.

 

Stále chceme len niekoho dobiehať a hovoríme, ako sme sa posunuli, ako rastie sektor služieb a všetko okolo toho. Len občas (a niekedy a niekde pomerne často) sa stáva, že zlyhávame v takých základných úlohách. Ako je slušnosť, ochota či komunikácia.

 

 

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

KOMENTÁRE

Buďme všetci elitami, najlepšími v tom, čo robíme

A toto máme odkiaľ, nadávať ľuďom, čo sa o niečo snažili, čo si hodiny odsedeli na prednáškach a odučili a robia šestnásť hodín denne?

SVET

Slovák pomáha pri Mosule: Tu sa bojuje proti najväčšiemu zlu

Po fronte chce Oliver Valentovič len sprchu, pivo a pizzu.


Už ste čítali?